Referenser

Torulf Sandin

Höjd servicenivå och färre misstag

"Vi, Jarl Sandins i Göteborg, har i några år kört ett service-program från Adjoy som vi vill dela med oss av vår erfarenhet till er. Det är ett superbra program som hjälpt oss jättemycket. Tidigare hade vi svårigheter med att följa service- och reparationspåsar. Sedan vi började använda Adjoys program, anpassat för vår bransch (ur och smycke), har våra arbetsflöden förbättrats avsevärt. Vi kan nu enkelt söka information om både nya och gamla ärenden. Det går snabbt och kunden slipper att vänta. Det ger kunden ett professionellt bemötande och visar på hög kvalitet. En stor fördel är Adjoys SMS och meddelandefunktion Lyckla, som möjliggör direkt kommunikation med kunderna. Detta har höjt vår servicenivå och minskat kostnaderna genom färre misstag. Kunderna kan svara på meddelanden när det passar dom, vilket ökar vår effektivitet. Traditionella ärendelappar och förtryckta påsar behövs inte mer. Systemet löser detta. Vi kan även enkelt söka information om garantiärenden och Adjoys ärendehantering har även flera smidiga moduler som man kan sammankoppla t e x. kassasystem inkl. guldkvittens, kampanjutskick och lagersystem m m. Jag är väldigt nöjd med Adjoy´s system och rekommenderar varmt deras tjänster till er andra i vår bransch."

Torulf Sandin

Jarl Sandin, Göteborg

Anna Fransson

Kundservice av klass

"Kunderna idag har ofta bråttom och vill ha svar direkt. Med systemet kan vi snabbt hitta all information om vad som sagts och det är enkelt att följa historiken. Systemet samlar våra kvitton, ärenden och kunder på ett ställe. Det är lätt att lära sig. SMS-funktionen är grym! Vi har även tillvalet med direktkopplingen från kassan direkt in i Fortnox. Vi är supernöjda"

Anna Fransson

Molinsguld, Kalmar

Monica Elofsson

Vi är skitnöjda med det här och det känns inte alls svårt

"Det känns som man vill mer. Man längtar efter att komma till jobbet och använda systemet. Det är så lättnavigerat. Vem hade trott att vi skulle tycka det var så skönt att sluta använda en massa lappar. Det har varit en slags trygghet att ha det på papper. Fördelen nu är att man slipper leta, all information i systemet finns ju alltid där. Alla kundärenden har vi verkligen koll på. En dag satt vi och bara tittade på varandra för det var så lugnt och då menar vi inte att det var lugnt i butiken, utan att vi hade bara full koll på allt utan en massa lappar överallt. Nu har vi dessutom kopplat på integration till Fortnox, så inte ens dagskassor behöver vi skriva ut eller ens ha någon som bokför, för det görs automatiskt. En låg kostnad för att få så mycket gjort."

Monica Elofsson

Fancy Guld & Juveler, Ängelholm

Thomas Johansson

Seriöst intryck och grym kontroll

"Bra som fan! Det ger ett seriöst intryck och med systemet har vi en grym kontroll på våra ärenden. Även när jag inte är på plats kan jag ha koll på ärenden i mobilen. All information finns samlat på ett ställe. Sen vi skaffade Adjoy´s system har stressen lättat"

Thomas Johansson

Guldsmedshuset, Göteborg

Marie Green

Ett system som passar vår bransch

"För oss är helhetslösningen viktig! Det märks verkligen att systemet är anpassat för hur vi arbetar inom guldsmedsbranschen. Det har gjort att vi kunnat växa smidigt. Att ha alla administrativa delar samlade i ett gemensamt system tror jag många underskattar. Vi har allt samlat såsom t ex. samma lager i butik och webbshop, kundhistorik tillsammans med ärenden, guldinköp och priser. Det underlättar för alla att ha det digitaliserat. Programmet har ett användarflöde som gör att det är lätt att lära upp ny personal. Det sparar oss mycket tid."

Marie Green

Greens Guld, Örnsköldsvik

Robin Linnér

Helhetslösningen är jättebra

"Systemet från Adjoy har gett oss en smidig helhetslösning. Allt är på samma ställe och man behöver inte leta runt en massa. Helhetslösningen är jättebra! Färdiga ärenden ligger inte kvar väldigt länge som det kunde vara innan jag skaffade systemet. Det går snabbare och jag behöver inte tänka så mycket då systemet håller koll. Administrationen blir helt enkelt lättare. Handlar det om en reklamation eller frågor kring ett äldre ärenden så går det blixtsnabbt att leta reda på gamla kundärenden. Det är väldigt skönt. Då vet jag exakt hur länge sen det var kunden köpte något och vad kunden har köpt. Det underlättar vid garantiärenden."

Robin Linnér

Linnérs Ateljé, Oskarshamn

Rob Grootenboen

Inte bara en kassa utan hela vårt arbetssystem

"Adjoy´s system är inte bara en kassa för oss, utan det är hela vårt arbetssystem. För oss är största skillnaden nu mot innan vi hade systemet, att vi har koll på våra ärenden och kan dela ärenden med varandra. Det har underlättat mycket. Även kunden kan följa ärendet enkelt på sin mobiltelefon och skicka meddelanden till oss som syns direkt i vårt system och loggas på deras kundärende. Det är jättebra och smidigt och kunderna är också väldigt nöjda. Förut kommunicerade vi via sms eller andra sociala media. Nu är all info på ett ställe och det är väldigt smidigt!"

Rob Grootenboen

Smid Stockholm, Stockholm

Richard Martin

Mycket tidsbesparing!

"Från manuella excelark till överskådlighet för alla, med Adjoy´s ärendehantering. Vi upplever många fördelar och mycket tidsbesparing! Kunderna kan ha väldigt livlig fantasi och en egen tidsuppfattning, men nu kan vi enkelt gå tillbaka och kolla. Programmet ger en trygghet för både kunder och personal med fakta om vad som hänt. Vi kom in i programmet med en gång. Det var lätt att lära sig. Skönt att slippa manuell hant ering!"

Richard Martin

Smycka Torp, Uddevalla

Ørjan Andersen

Snabbare accept på kostnadsförslag

"Med Adjoys system är det enklare att överblicka verksamheten. Genom Lyckla har vi förbättrat kundservicen. Programmet har hjälpt oss att få snabbare betalande kunder. Det också är lätt att skicka SMS-påminnelser och meddelanden från programmet och personalen har tillgång till samma information. Vi använder både kassa och ärenden. Systemet har överträffat mina förväntningar. Vi kan se vad som sagts och vi slipper ringa kunderna för att "försvara"/motivera kostnadsförslaget,så om kunden behöver fundera på ett förslag, så kan vi bara säga att de kan fundera på saken och sen klicka på länken och tacka ja. Då får vi acceptansen direkt in i programmet. Det minskar ställtider och onödiga avbrott i vår verksamhet. Med systemet är det lättare för en ny personal att komma in i verksamheten."

Ørjan Andersen

Järntorgets Ur, Göteborg

Johan Lindh

Ett enklare liv och bättre kontroll

"Livet vart ju helt plötsligt mycket enklare. Vi har kontroll på jobben koll på kunderna och ordning och reda på ett helt annat sätt. Det här systemet har så mycket mer nytta för branschen än en vanligt kassa. Kontakten med kunden är betydligt enklare sen vi startade med Adjoy. Förr ringde vi nästan till alla. Det kunde ta 1-2 min för ett normalt samtal. En del samtal kunde ta en kvart eller längre för att kunden verkligen behövde prata av sig om en viss historia som inte hade med ärendet i sig att göra. Idag tar det 1 knapptrycknings tid att meddela kunden om ärendet via SMS och där de får all information om ärendet. Nu kan kunden om de vill skicka meddelanden direkt in till vårt system och vi blir mindre störda. Vi har med systemet frigjort tid som vi kan lägga på att producera smycken i stället. Vi har minst sparat 1 h/ vecka på bara det så det har absolut varit en lönsam investering!"

Johan Lindh

Vigsel & Design, Linköping

KONTAKT

Öppettider

Mån-Fre 8.30-16.30

Kan du inte ta betalt?
Du hittar hjälp här

Begränsad support under v.36-37 pga mässa.
Ring oss vid akuta ärenden, annars mejla ärenden som vanligt eller boka en tid.

TIPS!
Du hittar svar på många frågor
i vår supportguide

Akutsupport *

Helgdagar 10.00-12.00

* Om du inte kan ta betalt, övrig support debiteras. För hjälp med felsökning använd supportguiden

Kontakta oss

  • +46 (0)480 - 420 581

Följ oss

För att snabbt och enkelt få information och nyheter där du är.